2017. január 8.

Mea culpa!

Rosszul adtam meg egy receptet, amit még a nyáron raktam fel. A krumplis zsemléét... Annyira ostoba vagyok... Mentségemre, hogy egy videóról másoltam le a hozzávalókat, aztán átmásoltam egy füzetbe az egészet, ahol elosztottam a hozzávalók mennyiségét, hogy 12 darabra való legyen, s amikor beírtam a végleges helyére a receptet, kimaradt egy fontos alkotórész, a vaj... Hónapokon át úgy sütöttem a zsemléket, hogy nem volt bennük vaj. Így is ízlett az embereknek, legtöbbször elfogyott, de ez nem mentség a hibára. Soha még nem írtam le úgy receptet, hogy kihagytam volna belőle valamit, főleg a blogon nem, most ez is megtörtént. 

Most szombaton már vajasan sültek a zsemlék, szépek lettek, de nem maradt teszteléshez példány, mert elfogyott mind a piacon. Csak sejtem, hogy a vaj javított az ízükön, állagukon.

***

Írtam már a véradási kísérletemről. Decemberben elején sms-t kaptam, hogy ismét lesz véradás, menjek. Nahát, gondoltam, remek, akkor talán megfeleltem a kritériumoknak. Majd másnap újabb sms jött, hogy mint A+ vércsoportúnak, különösen szükség van a segítségemre, mert csökkenőben az készlet, menjek FELTÉTLENÜL. No, így tudtam meg a vércsoportomat, s nagy buzgón el is mentem a megadott napon, készen, hogy adjak a teljesen átlagos, magyar A+-os véremből. Főleg, ha a készletek csökkenőben vannak! Mint egy elszánt hős, vonultam be, s biztosra menve azonnal magamba nyomtam egy nagy adag cukrozott vizet (= Pepsi).

Ugyanaz a menet volt, sőt, ugyanaz az ember vette fel az adataimat, mint legutóbb. Már benne voltam a rendszerben. Azóta ugye, van ez a ZIKA-vírus, így a vírusról írt információs anyagokkal kibővített ismertetőt kellett újra elolvasnom. Csak most a kitöltendő kérdőívem színe arany volt, nem zöld, tehát mondhatni, visszatérő ügyfél voltam, nem teljesen kezdő. Ebből is azt vontam le, jó vagyok az íreknél.

Ugyanazokat a kérdéseket vették végig, mint múltkor, de most azonnal megakadt a kérdezősködés a gyógyszerszedésnél. Az aszpirinre mondhatni, csak legyintett a nővér, de a pajzsmirigynél nem. Milyen gyógyszereket szedtem pontosan, meddig? Nem volt mese, fel kellett hívnom V.-t, hogy nézze meg a szekrénykében lakó gyógyszeres dobozokon a neveket - ki emlékszik már arra -, mit szedtem? Még jó, hogy elraktam a maradékot. Addig megint a vastag könyvben lapozgatott a nővér, s aztán a nevek elhangzása után mondta, sajnálja, de a gyógyszerszedés utolsó dátumától számított 2 éven át nem adhatok vért. Saccperkábé júniust mondtam, hogy addig szedtem a gyógyszereket, mert teljesen kiment a fejemből, mikor is hagytam abba, ő pedig a biztonság kedvéért beírta a júliust. 2018 júliusát.

Ó.

Elnézést kértem, hogy pazaroltam az idejét, ő is elnézést kért, hogy pazarolta az időmet, mire mondtam neki, igazából azért is jöttem nagy reményekkel, mert kaptam ezt az sms-t... hogy A+, s jöjjek... További udvarias szabadkozás a részéről, hogy ez csak egy átlagos sms, küldik mindenkinek, aki regisztrált, de mégis, a fenébe is! Igaz, hogy ingyen és bérmentve megtudtam a vércsoportomat (hurrá!), de micsoda időpazarlás ez már... A múltkori látogatásomnál is ráírták a lapomra a gyógyszerszedést a pajzsmirigyre, akkor nem kérdezett a gyógyszerek neveire az ember, pedig ha megteszi, már akkor kiderült volna, hogy akkor most két évig használhatatlan vagyok a számukra. 

De most ezt is tudom már.

Nincsenek megjegyzések: