Tegnap egy esti telefon során elmeséltem anyósomnak (Emese), hogy mostanában már nem keverve adom az aprósütijeimet, hanem témák szerint: van In the garden c. csomag, 8 kertben előforduló állatkával, On the farm (farm animálokkal), és In the Zoo, állatkertben és egzotikus lelőhelyeken előforduló állatokkal. A cimkéken sem az szerepel már, hogy Butter Biscuits, hanem a fenti megnevezések. S amióta így teszek, kétszet annyit adok el belőlük. 10-12 zacskó helyett 19-21 kel el. Vajon mitől lehet ez? Azt mondta, nem tudja, de majd megkérdezi nagytudású apósomat, Lacit, akinek biztos van válasza a kérdésre.
A választ ma reggel kaptam meg. Engedély birtokában megosztom veletek:
"Igyekszem a tegnap kapott megbízásnak eleget tenni. Hangulatba ringatás érdekében megnéztük a tegnapi blogot, és Emese elmondta, mi van rajta. Most pedig jöjjön az általad megfigyelt jelenség néhány lehetséges magyarázata.
Őstörténeti gyökerek. Mert kettő is van. Egyrészt az ember ugyan mindenevő, de sokszor előtör belőle a ragadozó. Ezért szívesebben fal fel legalább formájában állatokra emlékeztető ételeket, mint szelíd zöldségeket. Másrészt az embert vagy állatot ábrázoló rajzok, szobrok elkészítésével őseink uralmat szerettek volna szerezni az ábrázolt lények felett. Ez a vágy ma is él az emberekben.
Aha élmény. Az előzőeknek akkor is működni kellett volna, ha nincs odaírva, hogy ezek állatok. Azonban a gondos kivitelezés ellenére a bamba vásárlónak kell egy kis lökés, hogy felismerje, mit is lát. Aztán már örömmel tölti el, hogy ő is felismeri, mit is ábrázolnak a sütemények és ez az öröm nyitja ki a pénztárcát.
Antiurbánus törekvés. A globalizáció káros kinövései miatt egyre többen vágyakoznak a vidéki, természet közeli, egyszerű élet után, amelynek tartozéka lehet az állattartás is. A gazdasági válság miatt ezt nagyon kevesen valósíthatják meg, de szimbólumok segítségével legalább az érzést szeretnék megismerni, mit is jelent állatokat birtokolni. Az érzés csak addig marad fenn, míg a ragadozó felül nem kerekedik és az antiglobalizációs aktivista fel nem zabálja a süteményeket.
A teljességre való törekvés. Régen kitalálták már a könyvkiadók, hogy sokkal könnyebb egy sorozat köteteit eladni, mint ugyanazokat a könyveket külön-külön. Erre az a magyarázat, hogy dönteni lényegében csak az első kötet megvásárlásakor kell, utána a döntés szerepét átveszi a teljességre, az egész sorozat hiánytalan birtoklására való törekvés. Ha egyik héten lovat, a másikon gyöngytyúkot lehetne kapni, akkor csak akkor vennék, ha a teljes sorozatról lenne minta és ígéret arra, hogy hetente jönnek az új modellek.
Vulgáris magyarázat. Első alkalommal a fizetés után hosszabb idő telt már el és üresek voltak a pénztárcák, a második esetben viszont közelebb volt a fizetés.
Ezoterikus hatás. Feltételezhető, hogy a csillagok állása alapvetően más volt a két esetben. Meg kellene vizsgálni, milyen ismeretlen hatásokat kifejtő tárgyak, személyek voltak ott a két esetben. Amennyiben ehhez segítségre van szükséged, elküldöm a kelta fahoroszkópot, az rávilágít lehetséges hatásokra. Ezek ismeretében a megfelelő környezet kialakítható, bonsai, feng-sui, füstölők, füstölt sonka mint illatterápia, zene stb.
Szubjektív idealizmus. Az objektív tények vizsgálata azt igazolná, hogy az eladott sütemények száma azonos volt a két esetben, csupán a szemlélő lelki állapota volt nagyon különböző. Ez megnyilvánulhat olyan megjegyzésekben, hogy már eladtam tízet, illetve még csak tízet adtam el.
Marxista magyarázat. Mivel a lét határozza meg a tudatot és a munkásosztály abszolút és relatív elnyomorodásának következtében a vásárlók léte valahol a lét és nemlét határán billeg, a kapitalizmus ördögi szellemisége által irányított média tömegpszichózisa könnyen billenti át a jogaitól megfosztott vásárló tömeget egyik állapotból a másikba. Az öntudatos munkás nem dől be ezeknek a manipulációknak és maga süti ötágú csillag alakú süteményeit.
Őszinte vélemény: fogalmam sincs róla.
Apósod