2012. március 26.

"Végül is...

... lehetne rosszabb is, mondjuk, gyűjthetnél aranyékszert." - mondta az uram, amikor meglátta, hogyan tapogatom, lapozgatom izgatottan a sokadik szakácskönyvemet, amit nemrég rendeltem az Amazonról. Fogalmam sincs, hogy melyik kaját lesz hajlandó tolerálni Ferran Adria könyvéből, de azért mutogattam neki néhány ígéretes fotót... hátha azok a bűvös katalán ízek megteszik a magukét!

Ma ökörfarokgulyást és házi kenyeret kap az én uram, német sörrel - nem utolsó sorban azért, mert megengedi, hogy hódoljak a gyűjtőszenvedélyemnek. A vaskos könyvet, amiből az ökörfarokgulyás receptjét vettem, feltűnő helyen helyeztem el a lakásban, a receptnél kinyitva, hogy lássa, használom is ám azokat a könyveket!

A négyórás főzőcske után még medvehagymát is gyűjtöttünk a Powerscourt-vízesés felé, félúton, erdőszélről, most szépen el vannak ültetve egy nagy cserépbe, aztán, ha megbeszéltem Maskával a kert-dolgot, kikerülnek oda. Jött velük két páfrányszerűség is, őket egyből ledugtam a kiskertbe, majd pálcákkal körberakom őket, nehogy rossz véget érjenek.

S ma már az udvaron teregettem...

5 megjegyzés:

Erika Antal írta...

Húúú a hétvégén már én is az udvaron teregettem, imádom. Mire az egyik mosás lemegy a másik adag megszárad és nincs kupi a lakásban.
Én a legutóbb hétvégenként azt főztem meg, amire a fiúk az erdélyi kaják szakácskönyvében ráböktek. Egy kaja már tuti bekerült az állandó repertoárba.

Björn írta...

Mi is azért ültettünk tavaly a kertbe medvehagymát, hogy ne csak az út széli, kutyák által esetleg már "megtisztelt" példányokat ehessük. Egész sok kijött (bár rajtam kívül is rágja valami, nyilván a nyavalyás csigák), jövőre talán már ültetvény is lesz, és akkor már pesto-t is csinálhatok belőle. És tudod, milyen jó az apróra vágott Bärlauch a Käsespätzle tetejére??? (az volt a mai ebéd)

kisrumpf írta...

Most éppen arra próbálom rábeszélni a séfet, hogy csináljunk medvehagymás scone-t. Salátát már szolgálunk fel :-)

Csigákat vadászd le esténként.

Björn írta...

Annyira nem vonz a csigahús, a lazacot jobban szeretem :)

kisrumpf írta...

... és dobd át a kerítésen!!