2008. december 28.

Kiskertész munkában

Ma tipikus vasárnapunk volt. Késői kelés, újság beszerzése - a hétvégi elég vékonyka volt, ilyenkor ünnepekkor két hétre előre kiadják a Culture rovatot, ami a tv-műsort is tartalmazza magában. Közel-Keleten megint ölik egymást, egyre több áldozatot emlegetnek, én pedig próbálok úgy hírt olvasni, hogy nem nézek a szemébe az első oldalon lévő képről visszabámuló véres arcú kisgyereknek. No fecking comment.

Elmentünk a Woodiesba, a válogatós cinkéknek földimogyoróért és hájgombócért (írtam már? Energy Ball névre hallgat, ami láttán az embernek csupa kigyúrt vállú, kissé agresszív cinke ugrik be, vagy csak nekem?), s vettünk földet is. Erős elhatározásom (well, erőske), hogy jövő héten befejezem a régóta pihentetett kert-projektet. Az utolsó adag kavicsot is lehordtam a fekete nylonról, lehúztam a megtisztított agyagos részről a nylont, körbekerítettük kis fakerítéssel, és szétterítettem rajta némi komposztot, a komposztedényből. Amit felnyitás és megbontás előtt alaposan megrugdostam, hogy ha valaki ki akarna belőle ugorni, akkor most ugorjon, ne akkor, amikor könyékig a félig elbomlott zöldek között turkálok. A komposztedény alsó ajtaját kis nehézségek árán sikerült kinyitni, s kikanalazhattam belőle a meglepően jól sikerült komposzt legalsó rétegét. Csak a nem túl gondosan összetört tojáshéjak maradtak felismerhetőek, minden más gyönyörű, sötétbarna, morzsalékos komposzttá alakult, sűrűn átszőve földigilisztával. Méretesekkel. Hugh Fearnely-Whittingstall apukájának igaza volt, a jó komposzt tényleg úgy néz ki, mint egy finom karácsonyi gyümölcstorta, omlós, mélybarna... Csak abban nincs giliszta.

Ha valakit érdekel, a komposzt alja már két éves. Elvileg már egy évesen felhasználható. Ezentúl igen gondosan külön fogom gyűjteni a tojáshéjakat (egy héten felgyűlik úgy 50 vagy még több), s igen alaposan össze fogom őket törni. Valamint a kávézaccot sem hagyom egyben. Érdekes módon találtam néhány még felismerhető, henger alakú zacc-maradványt is. Jó alaposan megforgattam (nehéz volt) a maradék komposztot, és valószínűleg jócskán fog még belőle kerülni a virágok alá.

Ugyanis a hozott föld korántsem volt elég a megtisztított terület lefedéséhez. Egyharmadát sikerült lefednem, nem igazán a vágyott magasságig. Jól letapostam, remélhetőleg az esők is segítenek tömöríteni, aztán apránként veszünk még a héten több földet, rétegelhetek, taposhatok, teríthetek. S ha nagyon ügyes vagyok, még a héten - tudom, tudom, igen megkésve - belekerülnek a hóvirág hagymák.

Nincsenek megjegyzések: