2020. március 26.

Átlagcsütörtök

Most már hetente háromszor sütök a telepieknek - változó mennyiségben - kenyeret, van, aki a szüleinek is rendel. Tepsi süteményt is rendeltek már. Új kliens is akadt. Sőt, egy születésnapi tortára is van megrendelésem egy nőtől, akivel eddig még sosem találkoztam, de már több tortát csináltam neki, csak mindig a barátnője vitte el a piactól. Most szállítani is fogok. Szép, kislányos torta lesz, virágocskákkal, 1 éves a ded. A másik tortácska a kis Olivia születésnapjára kell majd, neki csináltam a napraforgó-tortát a keresztelőjére. Cseresznyefavirágos dekorral gondoltam...

Nagyon büszke vagyok az Üzemre, mert rászorulóknak sütnek kenyeret. Nem elvitelre, megvételre, hanem jótékonysági alapon. Iskoláskorú gyermekek családjainak, akik eddig az iskolai étkeztetésre támaszkodtak, s most, ugye, ez megszűnt.

A közeli pékségben egykilós kiszerelésben kapható tönkölyliszt, naná, hogy ma leautóztam oda. Az egyik vevőm szólt, hogy van ez a lehetőség. A liszt mellett hoztam ún. cronut-ot*, ami croissant tésztából készült donut, feltekerve, tetejében valami töltelékkel, esetünkben epres krémmel. Hááát... Először is túl nagy, első nekifutásra az alsó réteget tudtam megenni. Másodszor, ez pontosan az a hamar kiszáradós tészta, amit vagy szuperfrissen eszik az ember, vagy sehogy. S ez kicsit fáradtnak tűnt. Harmadszor a töltelék sem volt az a hajdejó, így azt hiszem, kísérletnek elég volt egyszer ennek a pékségnek a cronutját enni. Na, de majd megkóstoljuk az Arán bakery-ét Budapesten, ha elvonul ez az őrület.

A pékség melletti lévő vegyesboltban alaposan bevásároltam, rajtam kívül egy vevő volt csak, élveztem a szabadon lélegzés lehetőségét, s a nagyszerű választékot. Kicsit húzós áraik vannak, de pl. V. kedvenc joghurtjából van literes kiszerelés jó áron. Odakint ragyogó napsütés volt, virágzó fák, élveztem az autózást, de odabent X-ek a padlóra ragasztva, plexilap a pénztáros előtt, szigorúan kártyás fizetés... Mivé lett a gondtalan világ. Ellenben a bolttulaj vidáman köszöntött, érdeklődött a hogylétem felől, míg magasra pakolta a friss paprikával teli zöldséges dobozokat...

Délután egy piaci taggal beszélgettem, két fiát és menyét tesztelték koronavírus ellen, a meny negatív lett, bár Spanyolországban volt gyerekcsoporttal, s köhög, tüsszög, láza is volt. De szerencsére nem korona. A két fiánál inkább influenzára gyanakodtak, mindkettő ki-bejár az országba, a munkájuk miatt. Az egyiket éppen beutalta volna a doki tesztre, amikor megváltoztatták a kritériumokat, a másiknak már csak annyit mondott a dokija, zárkózzon be otthon az egész családdal, s majd akkor hívja a mentőket, ha nehezen menne a légzés, addig influenzára gyanakszik. Úgy legyen.

Az izgalmas hír az, hogy a Head Office megpedzegette, hogy kedvező biztosítási lehetőség esetén meg tudnák nyitni a piacokat, volna-e rá igény, szigorú szosöldisztanszing megtartásával, kesztyű-maszk-fertőtlenítés alkalmazásával működhetne a piac. Neten/telefonon beküldött megrendelésekből összeállított pakkok, kártyás fizetés, esetleg megadott időben pakk begyűjtése szombatonként... Most először a committee tagjainak véleményét kérte ki az elnökünk, aztán meglátjuk. Van köztünk pár, pl. én is, akinek ez komoly bevételt jelentene, s én pl. szívesen sütnék, de feltételekkel. Írtam is, hogy semmi kifogásom a dolog ellen, de péntek este leadott rendelésekkel nem tudnék mit kezdeni.

***

1564 beteg, 9 halott. Igyekeznek sokakat tesztelni, jövő hétre már ígérik a naponkénti 1000 teszt elvégzését.

* cruffin volt az, nem cronut, bocsánat. Croissant tésztából készült muffin. 

Nincsenek megjegyzések: