2010. január 12.

Újdonságok

Báli ruha, csörgő és cupcake kiszúró

Ma reggel megjöttek az Ebay-ről az új kiszúrók. Éppen elmenőben volt az uram, így rajta kaptuk a postást, amint a cserép muskátli mögé rakja a csomagot. Nagyon-nagyon megköszöntem neki, hogy oda teszi, megtakarítva nekünk a postai csomagelosztóig a sétát. Most már biztos vagyok benne, hogy nem az ő hibája volt, hogy az Amazontól tegnap mailt kaptam, miszerint két kiküldött könyv "kiszállíthatatlan" cimkével visszaérkezett hozzájuk. Nem tudtam mire vélni a dolgot. Értesítő sem jött, hogy csomagunk van, illetve értesítő kiküldése után is legalább 5 napig várni szoktak, mielőtt visszaküldik a csomagot a feladónak. S a csomag pénteken kellett volna hogy megérkezzen... erre én hétfőn arról kapok mailt, hogy már visszaküldték, és az árát már meg is térítették nekem ajándékbónban...

Két napig nem volt posta, az igaz, a hóhelyzet miatt... Ahogy írták, elmosódhatott a cím a címkén, esetleg elszakadt a csomagolás, de érzésem szerint nem a mi postásunkon múlott, hogy hipp-hopp visszakerült Angliába a csomag.

A kiszúrók igen jó minőségűek, külön volt csomagolva mindegyik, recepttel a csomagolás hátulján, sőt, emailben még több receptet mellékelt mellé a cég. Kicsit nagyobbak, mint a többi kiszúróm, ezért az jutott eszembe, hogy gingerbread tésztából fogom őket elkészíteni, szép, többrétegű dekorral, cukorgyöngyökkel, és egyesével fogom őket árulni a piacon. Hátha. S ha kapósak lesznek, akkor másféléket is fogok készíteni, van még pár nagyobbacska kiszúróm.

Most még a macskás kiszúróra várok, hogy Cat sütijeit is elkészíthessem :-)

***

Ezek pedig itt a berry tart-ok. Sajnos, a gyümölcsök miatt meglehetősen költséges őket elkészíteni, ha keresni akarok rajtuk, 3.50-ért kellene adnom egy 9 centi átmérőjű tart-ot. Vagy nézek fagyasztott gyümölcsöt... A súlyuk elég jelentős, a méretükhöz képest, de hát van benne anyag rendesen. A citrom tart-hoz használt héjban sülnek, a töltelék ún. frangipane, ami jó sok darált mandula, tojás, kevés cukor és liszt keveréke. Vanília esszenciával ízesítve. A tart édességét amúgy a tésztahéj adja, azt hiszem, legközelebb rakok a frangipane-ba több cukrot, mert ugyan így is finom, de az írek édesszájúak, azt hiszem, ők elég íztelennek találnák a tölteléket. Több napig is eláll, sőt, a tesztelést végző uram szerint jót is tesz neki, ha 1-2 napig nem nyúlunk hozzá. Még arra is gondoltam, hogy nem bogyós gyümölcsöket rakok beléjük, hanem felezett mandulával kirakom a tetejét - olcsóbb és talán csinosabb is lenne. Aztán ha jön a nyár, már mehet bele olcsóbban málna és szeder (utóbbiból itt az erdőkben bőven akad, nem kell mexikóit venni, ugye).

A receptet a
Murphy's fagylaltosok oldaláról vettem, ha valakit érdekel, szívesen lefordítom.

***

Közben végetért a hóhelyzet, a tegnapi esők és az enyhülésnek hála eltűntek a hófoltok, most erős szél fúj, és komor az ég. Nem halaszthatom tovább a nagybaniban való bevásárlást, a kamra kong, liszt-cukor-méz kell, és fűszerek.

Tegnap egyébként elvesztettem a "szüzességem", már ami a belvárosi vezetést illeti, életemben először merészkedtem be ugyanis jó mélyen a belvárosba kocsival. Sőt, az északi oldalra is átmentem, V.-t követve. A megbízható Alfa-szerelő ugyanis nem messze a North Circular Road-tól rendel, V. oda vitte el Péter kocsiját, én pedig visszahoztam őt a munkahelyére. A keskeny belvárosi utak, a merészen nyomakodó buszok, a kocsitól centire sávot váltó szemetesautók... mind új volt, csupa izgalom. De túléltem ezt is. Sőt, rácsodálkozhattam olyan helyekre, ahol nem jártam már jó régen, s kiderült, ott közben új épületek épültek, új útszakaszok kanyarodnak a régi helyén, jé, ez a kereszteződés a múltkor még nem volt itt... Néha ijesztő, hogy változik a város.

1 megjegyzés:

Bodzás Vendégház írta...

Jó olvasni a készülődésedet az új dolgok iránt. Nálam még pang minden, ma volt új vendégjelölt.
A vezetéshez gratulálok, nálam is élményszámba megy egy-egy lakhelyünktől távolabbi vezetés, de imádom, még ha görcsöl is a gyomrom.