2008. szeptember 16.

Hétköznapok

"The family of Richard Wright, founder member of Pink Floyd, announce with great sadness, that Richard died today after a short struggle with cancer."

Ilyenkor az ember elszomorodik. Feck it. Már megint, rák. Ül a kávéja felett, átfut az agyán néhány gondolat, kép, aztán megissza a kávét és megy dolgozni. Netán még zenét is hallgat egy kicsit, s örül, hogy a halottnak tovább él a zenében a tehetsége.

Én hogyan fogok tovább élni, ha már nem leszek? Elvileg valahol Kilkenny mellett van egy fa, ami, kódszám mögé rejtőzve a nevemet viseli. Az ír állam ültette 2000-ben. Nő egy tiszafa is Gizi macskám sírja felett, neki ültettem, legutóbb, mikor láttam, már több mint 1.5 méteres volt. Az is megmarad utánam, remélhetőleg.

A múltkor a frászt hoztam V.-re, mert a szoba sötétjében elalvás előtt elmeséltem neki, hogy elképzeltem, amint lélekként egy olyan kis láng vagyok, mint a British Gas reklámjaiban lobogó pici kék láng. Olyan kis aranyos. S hogy szerinte lélekként meg tudnám-e lebegtetni - mondjuk - a függönyt, jelzésképpen, hogy hé, itt vagyok ám. Mondta, hogy nem. Azt is megbeszéltük, hogy lélekként tovább élni vagy inkább újjászületni szeretnénk-e, de nem merültünk el nagyon a kérdésben, mert nem akartunk rosszat álmodni, és ráérünk még ezen aggódni később is. De azért én nagyon el tudom képzelni, hogy madárként születek újjá, rendszeresen üresre zabálom az etetőt, veszekszem a többi madárral, és a lekakálom a muskátli levelét. De ettől még szeretni fognak, és csodálják majd a színeimet, fürgeségemet. Nem leszek ilyen szétszórt, mint most, és figyelni fogok, nehogy elkapjon a macska.

2 megjegyzés:

Pukke írta...

Ez a madárként újjászületés gondolat ez tetszik. Csak jól meg kell jegyezni a problémás arcokat, hogy odafentről majd célirányosan tisztelhesd meg őket. A muskátlikra egyébként haragszol? :)

kisrumpf írta...

Üdv, vendég. Nem haragszom, csak ez jutott eszembe, ki tudja, milyen növény kerül majd alám az etető körül.

Az is eszembe jutott most, hogy újjászülethetnék akár kiwiként is, és akkor két legyet ütnék egy csapásra...