2016. augusztus 17.

Tűz

6 napja nem esett. Azelőtt is csak valami porelverő esőcske esett, pár csepp. Esőtánc eljárásáig még nem jutottam, de mint valami igazi szántóvető ember, néha felnézek az égre, és morgom, hogy "kellene már egy kis eső ezeknek a földeknek".

Is.

Tegnap a FB-on ültem éppen, amikor valaki ijesztő képet posztolt, a város déli végéből: ég a Bray Head. Kimentem a ház elé, megnézni, s valóban, igen csúnya sárgás füst kavargott a telep felett. 


A kertből sem volt szebb a látvány.


A tűzoltók órákon át, drón segítségével-vezetésével vették körbe és oltották a hegy tetején, oldalán lévő égő sülzanótost. Eloltották, míg a nép a füstöt figyelemmel követte egész Dublinból, főleg a partvidéken, mert riasztotta őket a füstszag. Reggelre, mielőtt megjött a szél, csípős savanykás füstszag terjengett itt is, aggódtam is, hogy bírom majd napközben. Aztán feltámadt a szél (némi eső igéretével), s most már nem gond kimenni a kertbe. 

Most már csak egy kis eső kellene ezeknek a földeknek...

***

Az előbb negyed órát keregtem a lakásban, hasztalanul forgatva az amúgy elég titkárnősen tárolt jegyzettömbjeimet. Nem találtam az eggyel korábbi piaci meeting jegyzeteit. Pedig azokat le kell gépelnem a következő (ma esti) meetingre... Arra emlékeztem, hogy épp elutazásunk előtti napokban volt, tehát nem volt időm letisztázni, de hová tettem? A piaci papírok között ott volt a jegyzettömb, de benne bizony egy sor sem a meetingről... Némi pánik és "lemegyekalfába" után rájöttem, hogy a meeting elmaradt, a pénztárosunk betegsége miatt... Az utolsó pillanatban mondtuk le, egyikünk javaslatára... Még örültem is, hogy pakolással tölthetem a felszabadult időt....

Így most volt időm blogolni :-)

1 megjegyzés:

susan írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.